23948sdkhjf

Ny portal klæder tøjbranchen på til effektivt indkøb

En ny portal vil gøre det nemmere for landets mere end 6.300 tøjbutikker at købe ind fra de forskellige leverandører.
Når butikkerne skal have nye varer på hylderne kræver det ofte kontakt til adskillelige leverandører. Og det er noget, som koster tid og ressourcer i alle butikker.

En ny dansk IT-løsning skal frigøre denne tid, så der kan komme endnu mere fokus på kundebetjeningen.

- En multibrandbutik har i gennemsnit 18 forskellige leverandører, der skal bestilles varer hos. Og alle disse grossister har hver deres egen løsning til ordrebestilling. Med MB2B (den nye danske portal red.) behøver butikkerne kun at logge på ét sted for at få fyldt hylderne med det seneste nye fra f.eks. BZR, InWear og PULZ m.fl. siger Nicholas Meilstrup, direktør for Marthoni, som har udviklet portalen.

Mere tid til kunderne
Ideen bag er, at butikkerne kan få frigjort mere tid til betjening af kunder i butikken ved at nedbringe tiden, som bliver brugt på administration. MB2B samler leverandørerne og detailbutikkerne på en platform, som er designet og udviklet af og til folk i tøjbranchen.

- Vi har fokuseret på at skabe en løsning, der er overskuelig og uhyre brugervenlig, og som reelt vil gøre hverdagen nemmere for brugerne, hvad enten det er butikkerne eller leverandørerne. Det er let at bestille varer, butikkerne får et samlet overblik over deres indkøb, og så er vores system kompatibelt med bl.a. regnskabssystemer, elektroniske kasseapparater og Marthoni webshops. Men man skal altså hverken være IT- eller regnskabsuddannet for at kunne bruge det, understreger Nicholas Meilstrup.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079