23948sdkhjf

Netto får det svært i Storbritannien

Det er en større udfordring at etablere en ny discountkæde på det britiske marked, da konkurrencen er ekstrem hård, fordi salget af fødevarer er svagt faldende i Storbritannien, fortæller detailhandelsanalytiker David Gray fra London-firmaet Planet Retail.
I juni annoncerede Dansk Supermarked dog sin indtræden på det britiske marked sammen med den britiske kæde Sainsbury. Det skriver Børsen.

De to forventes at investere 120 mio. kr. i 15 nye Netto-butikker inden for et nøje afgrænset område i Nordengland.

De to store konkurrenter, de tyskejede Aldi- og Lidl-kæder, har lignende investeringsplaner. Aldi vil næste år tildele 5,6 mia. kr. til 60 nye butikker, og Lidl har oplyst, at man vil investere 220 mio. 2 mia. kr. i nye butikker.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109