23948sdkhjf

Nyt rekordår for Elgigantens ejer

Elgigantens ejer Elkjøp Nordic kan melde om nyt rekordår i det netop offentliggjorte årsregnskab.
Med en omsætning på NOK 26,9 milliarder og et driftsresultat på NOK 1, 146 milliarder, blev 2013/14 et nyt rekordår for Elkjøp Nordic. Salget blev øget med to milliarder NOK, otte procent totalt.

Det gode resultatet kommer af, at Elkjøp er lykkedes med at levere bedre end markedet i alle produktgrupper i fjor.

- Vi øgede vores kundetilstrømning i fjor og tilskriver dette et meget stærkt fokus på at tilbyde kunderne de rigtige produkter, god fagkompetence blandt sælgerne, kortere reparationstider og som altid lave priser. Flere butikker er blevet opgraderet i løbet af året, vi har skiftet logo og tilpasset netbutikken til mobile enheder, siger Jaan Ivar Semlitsch, koncernchef for Elkjøp Nordic.

Markedet for forbrugerelektronik og husholdningsprodukter har også dette år været nærmest fladt. Småelektronik har haft en lille vækst mens markedet for telecom-produkter var sammenligneligt med året før. Markedet for de øvrige produktgrupper, som Elkjøp forhandler, gik tilbage, med størst tilbagegang for data og tv.

Nethandlen øgedes med 20,9 procent, og står for 11,2 procent af koncernens omsætning. Vores netsider havde 158 millioner besøg. Rigtig mange kunder undersøger priser og produkter online, men handler eller henter bestilte varer i butik. Den populære tjeneste Collect@store øgede med 36,5 procent. Elkjøps kundecentre havde rekordmange henvendelser i fjor, totalt 3,9 millioner. Koncernen har i tillæg omkring 900.000 følgere på Facebook.

- For kunden er det vigtigt at vi findes i alle kanaler. En central satsing for os i 2014/15 er at videreudvikle vores omnichannel-tilbud til kunden. Kunden vil møde os der hvor kunden er. Yderligere forbedring af reparationstider- og service, samt en endnu smidigere og hurtigere købsoplevelse er også områder hvor kunden skal opleve forbedringer dette år, siger Jaan Ivar Semlitsch.

I 2013/14 indførte vores varehuse kundetilfredshedsmålingen ”Happy or Not”. Syv millioner kunder har trykket på knapperne og 85 procent var tilfredse eller meget tilfredse med deres handleoplevelse.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11