Dansk børnetøjsmærke åbner flagship store i Kina
Det danske børnetøjsbrand Wheat åbner egen forretning i Beijing, Kina, og virksomheden fra Gentofte er allerede klar til at åbne flere afdelinger i samarbejde med en kinesisk partner.
- Det er attraktivt at være på det kinesiske marked. Det er så stort, at vi selv med en lille vækst, vil få vækstrater, som vi ikke kan opnå i Europa, siger Wheats ejer, Charlotte Galsgaard.
- Det er også svært. De kinesiske forbruger er meget prisbevidste og stiller krav til kvaliteten, men med en kinesisk forretningspartner føler vi os på rimelig sikker grund.
Charlotte Galsgaard peger på, at de kinesiske forbrugere er opmærksomme på dansk design, og derfor forventer hun også, at Wheats design med et tydelig dansk-skandinavisk designudtryk vil falde i kinesernes smag.
Charlotte Galsgaard forventer en hurtig udrulning af konceptbutikkerne i de større byer. Sammen med den kinesiske partner vil hun sideløbende introducere et Wheat shop-in-shop koncept i stormagasiner, samt en Wheat online shopping-portal.
- De kinesiske forbrugere er flittige online kunder. Samtidig forventer de, at et brand som Wheat er tilstede i alle kanaler, altså både med fysiske butikker og i webshops.
Wheat er godt rustet til det kinesiske eventyr. Virksomheden har som et af de få danske børnetøjsmærker været i stand til at skabe under finanskrisen. Udover tilstedeværelsen på hjemmemarkedet i de nordiske lande, sælger Wheat sine kollektioner i en række andre europæiske lande, USA og Canada.