Miinto vil have kvinderne til at købe mere tøj til manden
Der er gang i handlen af modetøj til mænd købt af kvinder på onlineportalen miinto.dk. Derfor satser portalen nu endnu mere på at rette markedsføringen af herremode mod de kvindelige kunder.
Ud fra nylige analyser af mail-data tilknyttet modtagere af Miintos’ kvindenyhedsbrev samt undersøgelser fra Miinto’s egen business intelligence motor er der fremkommet nogle klare mønstre hos de kvinder, som også køber herretøj, mens de shopper til dem selv. Blandt andet viser tal fra handelstrafik et mønster, hvor kvinder der ser på og shopper specifikke kvindebrands i premium eller mid market segmentet på sitet, også laver et naturligt skift til herresektionen i samme segmenter – med et øget mersalg i denne sektion som følge.
Miinto’s undersøgelser viste fx et klart mønster, at hvis en kvinde kiggede på Baum und Pferdgarten, By Malene Birger eller Sofie Schnoor til sig selv på sitet, ville der være en stor sandsynlighed for, at hun ville kigge på Mads Nørgaard, Hugo Boss og New Balance til herre.
- De nye tal afslører et forbrugsmønster, som vi ikke har set så meget til før nu, men som vi vil fokusere på. I takt med at vi er i gang med at optimere vores herresektion, vil vi i højere grad – og via forskellige kommunikative kanaler – tænke kvinder ind som en del af målgruppen for at forøge vores tøjsalg til herresektionen på miinto.dk, udtaler Group COO og co-founder af Miinto Konrad Kierklo.
Som led i e-commerce sitets fortsatte udvikling vil der på kort sigt blive testet med at implementere markedsføring til kvinder, der henviser til herresektionen på miinto.dk, samtidig med, at der vil komme ændringer i måden, hvorpå Miinto’s business intelligence algoritme anbefaler produkter til besøgende på sitet. Det betyder bl.a., at kvinder vil kunne blive eksponeret for herreprodukter, hvis algoritmen beregner der er stort sandsynlighed for at der er et match.
Disse tiltag vil ligge i forlængelse af den strategiske udvikling af Miinto, hvor man er i gang med at udbygge konceptet, så sitet fremadrettet bliver inspirationsskabende kombineret med at kunne udbyde de produkter, som kunder i dag eftersøger i e-commerce – og som ikke mindst på innovativ vis imødekommer de skiftende forbrugsmønstre hos især kvinder, der handler på sitet.