23948sdkhjf

Dansk Supermarked: Danskerne går pakkespilsamok

Med over 150.000 online-spillere slår ”Det Store Pakkespil” alle forventninger, når danskerne dyster om brunkager, juleleverpostej, dvd’er og tv på deres smartphones.
Den enkle pakkeleg på smartphonen rammer lige ned i global trend, siger digital ekspert

Det er egentlig bare en klassisk juleleg. Tilsat et gran moderne teknologi med valget mellem at vinde eller forære sine præmier væk. Og pludselig har knap hver 10. dansker med smartphone spillet med i ”Det Store Pakkespil”.

Traditionen tro bliver der julet om kunderne i føtex, Bilka og Netto med en digital aktivitet, der går på tværs af Dansk Supermarkeds kæder. I år hedder aktiviteten ”Det Store Pakkespil”, og spillet har i den grad sat gang i de spilleglade kunder.

Antal af præmier tredoblet
Flere end 150.000 har allerede prøvet ”Det Store Pakkespil”, og en overvældet digital marketingchef i Dansk Supermarked, Kåre Berenthz-Nicolaisen, afslører, at interessen for at lege med har været så overraskende, at præmiepuljen nu er blevet tredoblet.

- Pakkespillet er gået over al forventning. Brugerne har nu spillet 970.000 spil, og vi lagde ud med 10.000 præmier, men har nu suppleret med 20.000 mere, for vi havde slet ikke troet, at så mange ville hoppe med på legen, siger Kåre Berenthz-Nicolaisen.

"Det Store Pakkespil” kan spilles af alle, der har en smartphone. Det er hurtigt, enkelt og let tilgængeligt. Præmierne kan afhentes i en fysisk butik, enten af vinderen. Eller hvis man allerede er i julehumør af mor, naboen eller kollegaen, for man kan give præmien videre.

Ekspert: Spil giver lykkefølelse
Og lige præcis muligheden for at forære sin præmie væk afspejler en digital trend på tværs af kloden, forklarer Claus Knuth, direktør i den internationale kommunikationsvirksomhed Hill+Knowlton og Danmarks førende ekspert i gamification, som fænomenet kaldes.

- Spil og leg er en meget effektiv måde at komme i dialog med sine kunder på. Forskning viser, at vores hjerner får et boost af lykkefølelse af spændingen ved et spil, og selvfølgelig især hvis man vinder. Derfor er spil en utrolig effektiv måde at engagere folk på, som vi ser tage fart over hele kloden, siger Claus Knuth.

Der er ligesom under juletræet den 24. både store og små gaver med i spillet. Hovedpræmien er en splinterny ŠKODA, og ellers kan man vinde større dagspræmier såsom køkkenmaskiner, bordfodbold, Wii-spil, iPhones og gavekort blandt meget andet. De mindre præmier er sodavand, margarine, pebernødder og pulled pork.

Mange giver præmier videre
Kåre Berenthz-Nicolaisen fra Dansk Supermarked fortæller, at der på nuværende tidspunkt med knap en million afviklede spil er afhentet halvdelen af de vundne præmier. De mest afhentede præmier er lige nu brunkager, gifler og ostehaps.

- Glæden ved at spille med er mindst lige så stor som selve gevinsten. For mange er den daglige dosis pakkeleg afgørende. Og folk giver præmierne videre i stor stil. Men mon ikke vinderen af den nye ŠKODA alligevel kigger forbi? siger Kåre Berenthz-Nicolaisen, digital marketingchef i Dansk Supermarked.

”Det Store Pakkespil” løber til og med den 24. december, og på selve juleaften sætter Dansk Supermarked et gavekort på 10.000 kr. på højkant. Den samlede præmiesum er nu oppe over en million.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.437