Bolia skruer op i Tyskland
Den danske møbelkæde har netop åbnet ny butik i München og betragter Tyskland som sit største potentielle vækstmarked.
Det er Bolias syvende butik i nabolandet mod syd, og planen er at åbne yderligere en håndfuld butikker i løbet af det næste års tid.
- Interesse for dansk og nordisk design er høj og stigende. Kombineret med en høj købekraft udgør dette et godt markedspotentiale. Tyskland er det marked, som på langt sigt rummer det største potentiale for vækst for Bolia.com, siger administrerende direktør Lars Lyse Hansen til Retail News.
Nært samarbejde med producenter
Bolia har præsteret imponerende vækstrater med en samlet salgsfremgang på mere end 80 procent over de sidste tre år, hvor der er investeret massivt i produktudvikling, digitale løsninger og et nyt butikskoncept.
Med den ekspansive strategi er kursen sat mod yderligere vækst, og Lars Lyse Hansen forsikrer, at organisationen er gearet til at håndtere den øgede interesse for Bolia-konceptet.
- Vi er i meget nært samarbejde med vores europæiske producenter, og de dygtigste vokser sammen med os. Anden volumen overgår til nye producenter, som kan håndtere vores vækst og høje kvalitetskrav, siger direktøren.
Størst potentiale uden for Danmark
De næste butiksåbninger i Tyskland bliver den 30. januar i Berlin og den 27. februar i Essen. Herudover undersøger Bolia-ledelsen netop nu mulighederne for etablering i Holland, og generelt er det eksportmarkederne, der er i fokus for fremtidig ekspansion.
- Vores fokus er på markederne uden for Danmark, idet det er her, det største potentiale findes for Bolia. Vi har allerede stærke butikker i de største danske byer kombineret med webhandel i hele landet, siger Lars Lyse Hansen.
Bolia arbejder desuden på udvikling af en ny wholesale kanal, som skal styrke udbredelsen af Bolias brand på nye markeder over hele verden.