Magasin runder tre milliarder i omsætning og fordobler overskuddet
Magasin du Nord har i 2024 leveret et markant resultat med en omsætning på tre milliarder kr. og en fordobling af overskuddet.
På trods af udfordrende markedsvilkår har stormagasinet realiseret en vækst på fem procent og fremviser et driftsoverskud på 75 millioner kr. Selskabets egenkapital er samtidig øget med 194 millioner kr., og ejendomsporteføljen har fået en værdistigning på 114 millioner kr.
Det oplyser Magasin du Nord i en pressemeddelelse.
– Vi er meget tilfredse med årets resultater, som afspejler en vækst på 5 procent, hvilket er imponerende, givet de udfordrende markedsvilkår. Med en samlet omsætning på tre milliarder kroner og en væsentlig forbedring af egenkapitalen med 194 millioner kroner er vi godt positioneret til at fortsætte væksten, siger Michael Jelbo, CFO i Magasin.
Udviklingen er blandt andet drevet af strategiske investeringer, herunder opkøb i de danske beauty-brands Relevant og Blid Care samt en fortsat ekspansion med mindre, lokale butikker under konceptet ‘Small Local Stores’.
– Vi investerer målrettet i områder, der sikrer vækst og udvikling på både kort og lang sigt. Vi ønsker at være frontløbere inden for personalisering og kundedata, så vi kan tilbyde vores kunder en endnu mere skræddersyet shoppingoplevelse, siger Peter Fabricius, CEO i Magasin.
Magasin øger sit fokus på integration mellem fysiske butikker og digitale platforme.
– Vores kunder er altid i fokus, og vi arbejder målrettet på at gøre Magasin til en endnu bedre shoppingdestination. I 2025 vil vi intensivere vores teknologiske udvikling og forbedre den digitale oplevelse, så Magasin bliver endnu mere tilgængeligt, inspirerende og relevant for vores kunder, siger Peter Fabricius.
Med en styrket kapitalbase og en ambitiøs vækststrategi har Magasin ifølge ledelsen et solidt udgangspunkt for at fortsætte sin udvikling i det kommende år.
Artiklen er en del af temaet Detail.