Rema 1000 frygter ikke udfordrer: "Vi elsker konkurrence"
Dagrofa vil gå benhårdt efter, at koncernens kæde Meny skal blive kundernes favorit, og "Danmarks stærkeste dagligvarebrand." Det fortalte topchef i Dagrofa Tomas Pietrangeli torsdag til RetailNews i forbindelse med offentliggørelsen af koncernens nye strategi.
Det er ellers Rema 1000, som ligger nummer 1 hos kunderne, og dermed går Meny altså efter at vælte dem af pinden.
Den udmelding skræmmer dog ikke Rema 1000, som hilser den skærpede konkurrence velkommen. I en mail til RetailNews, skriver Jonas Schrøder, kommunikationschef i Rema 1000 følgende:
"Vi elsker konkurrence – det er bare med til at holde os skarpe."
Handler ikke kun om at ligge i toppen af rangliste
Den liste, som topchefen i Dagrofa, Tomas Pietrangeli, helt præcist vil gå efter at toppe, er Loyalty Groups brancheindex.
- Vi ligger i dag nummer to, og vi har en ambition om at ligge nummer et i denne strategiperiode. Det handler ikke kun om at ligge nummer et på en rangliste, men at levere den bedste kundeoplevelse. Når danskerne går ind i vores butikker, skal de have en fantastisk indkøbsoplevelse med et bredt sortiment med produkter, som de ikke kan finde andre steder. Det skal så resultere i, at kunderne kvitterer for det, og at vi forhåbentlig kommer op som nummer et på den liste.
Artiklen er en del af temaet Dagligvarer.