23948sdkhjf

For to millioner kroner fik Power, hvad de kom efter med imødeset kampagne

Det bliver stort - kæmpestort - når Power i starten af oktober åbner sit største varehus nogensinde

"Den største begivenhed i Powers historie". 

Så stort var en reklamekampagne for elektronikgiganten skreget op inden en offentliggørelse i bedste sendetid på TV2 fredag aften i sidste uge. 

Og skal man tro de efterfølgende reaktioner fra både Power-direktør, Jesper Boysen, og centerchef i Rosengårdcentret i Odense, Casper Bach Andersen, er fredagens kampagne "intet mindre end det nye skoleeksempel i dansk detail"

Længe har planerne om et nyt og opgraderet Power-varehus i shoppingcentret i Odense været kendt - men nu står det også klart, at selve åbningsfesten bliver et arrangement uden sidestykke.

Jesper Boysen ville over for RetailNews i sidste uge ikke afsløre prisen på kampagnen, men skal man tro videoen - som også involverer Bubber, makkerparret Hav og Kamal samt Storebæltsbroen der males orange - har den kostet omtrent to mio. kr. 

Responsen har da også været til at føle på for Power-direktøren hen over weekenden. 

Således havde videoen efter 16 timer rundet én mio. visninger på tværs af diverse platforme. 

"Vores Power Odense-kampagne er allerede stukket fuldstændig af. Det er helt vildt, hvor meget røre en enkelt helikopter, tre gale mænd i orange kedeldragter og en backing group bestående af klovne, falske heste, popcornsælgere og en trommeslager kan skabe," skriver Jesper Boysen på LinkedIn

Du kan se hele Powers reklamefilm i Jesper Boysens opslag nedenfor. 



Afslører åbningsdato

Power skriver desuden mandag i en pressemeddelelse, at kædens nyeste - og største - butik til dato åbner officielt 4. oktober. 

En butik og et projekt som Jesper Boysen erklærer for "lidt vanvittigt". 

- Folk tror jo, vi er sindssyge. Vi har arbejdet på det her i mange, mange, mange måneder, og ambitionerne er skyhøje. Jeg kan godt love, at det bliver en åbningsfest, som hverken fynboerne eller resten af danskerne har set magen til, og jeg er overbevist om, at det her er den største satsning nogensinde i Danmark for en enkelt butiksåbning, udtaler han. 

I samme ombæring sætter direktøren og Power et konkret tal for åbningsdagen 4. oktober.

Man vil omsætte for mere end 36 mio. kr. på én dag - det er den hidtidige rekord fra åbningen af Power i Ishøj i 2022. 

- Til Ishøj-åbningen for to år siden, som er Powers største åbning til dato, oplevede vi, at der stadig var kø og kunder i butikken, da vi ramte lukketidspunktet kl. 22. Og selvom vi udvidede den annoncerede åbningstid med langt over en time, var der flere, som gik forgæves. Det vil vi ikke risikere igen, og derfor har vi denne gang valgt at holde åben helt indtil kl. 02, slår Jesper Boysen fast. 

Artiklen er en del af temaet Historien i detaljen.

Se nøgletal for:
Læs mere om: kampagne detailhandel
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.693