23948sdkhjf

Stor mystik omgærder "den største begivenhed i Powers historie"

Fredag aften - i bedste sendetid - ruller elektronikgiganten Power en kampagne ud, som aldrig er set før, fortæller direktør Jesper Boysen 

Det involverer både Bubber, Power-direktør Jesper Boysen - og det danmarkskendte makkerpar, Hav og Kamal. 

Elektronikgiganten Power teaser i et opslag på Facebook for "den største begivenhed i Powers historie" - og det kommer til at foregå 20. september kl. 20 på TV2. 



Netop persongalleriet er mere eller mindre identisk med den skare, der bidrog til Powers Black Friday-arrangement sidste år - med undtagelse af Rasmus Søndergaard, der er influencer og professionel gamer. 

Jesper Boysen afviser dog pure over for RetailNews, at den storstilede begivenhed har noget som helst med Black Friday at gøre. 

Og generelt er han - helt med vilje - meget lidt meddelsom. 

- Jeg vil gerne fortælle så lidt som muligt. Det her er det største, som Power nogensinde har gjort. Det har været under forberedelse i over et år, så det er ikke bare sådan en sjov reklamebureau-idé, siger Jesper Boysen til RetailNews og tilføjer: 

- Normalt laver vi alt selv med egne folk, men det har vi valgt at gå udover her. Det gør vi også for at vise den power og det udtryk, der skal være bag den kampagne, vi kommer til at køre. Jeg kan med god samvittighed sige, at vi aldrig har gjort noget lignende. 

"Jeg siger det i reklamen"

At kampagnen lanceres i bedste sendetid på TV2 - umiddelbart inden sæsonpremieren på underholdningsprogrammet Vild med Dans - er heller ingen tilfældighed, slår Jesper Boysen fast. 

- Jeg kan garantere for, at det er helt bevidst, bemærker han. 

Han ser placeringen af kampagnen inden familieprogrammet som en oplagt mulighed for at "ramme bredt inden for vores målgruppe, som er hele familien". 

Men hvordan reaktionen fra seerne bliver, tør han ikke spekulere i. 

- Når man laver noget, der er så anderledes, som det vi har lavet, er det svært at spå om, hvad reaktionen bliver. Jeg håber dog, at det bliver festligt og sjovt. 

Han kan og vil desuden ikke blive konkret på hvor mange penge, Power har brugt - og vil bruge - på kampagnen fremadrettet, "for jeg siger det i reklamen", lyder det fra Power-direktøren.  

Power offentliggjorde tidligere på året for regnskab for 2023 - og her formåede elektronikkoncernen at vende et tocifret millionunderskud til et ditto overskud. 

Læs mere om det her

POWER A/S
Regnskabsår 2023 2022 2021
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Nettoomsætning 3338,4 3384,8 3420,0
Bruttofortjeneste 337,7 317,7 298,6
Resultat af primær drift 26,0 27,1 26,6
Resultat før skat 16,0 21,4 23,5
Årets resultat 16,0 -13,5 131,5
Balancestatus 813,7 761,5 711,8
Egenkapital 315,4 299,4 312,9
Antal ansatte 729000 678 651
Kilde: CVR

Artiklen er en del af temaet Historien i detaljen.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.741