23948sdkhjf

Central medarbejder tager afsked med Zalando oven på bedste juni nogensinde

Zalando har brugt fodboldstjernen Robert Lewandowski i kampagner og øget sit sportssalg i andet kvartal

Den tyske handelsplatform Zalando har opnået et stigende salg inden for blandt andet sportstøj i løbet af årets andet kvartal.

Det oplyser Zalando i forbindelse med sit kvartalsregnskab, som er blevet offentliggjort tirsdag morgen.

I løbet af kvartalet har Zalando haft et salg på 3,8 milliarder euro, hvilket svarer til omkring 28 milliarder kroner. Det er 2,8 procent mere end i andet kvartal i 2023.

Nøgletal, 2. kvartal 2024 (2. kvartal 2023 i parentes)

  • GMV, Gross Merchandise Volume: 3,84 mia. EUR (3,73 mia. EUR)
  • Omsætning: 2,64 mia. EUR (2,56 mia. EUR)
  • Driftsresultat: 171,6 mio. EUR (144,8 mio. EUR)
  • Antal besøgende de sidste 12 måneder: 49,8 mio. (50,5 mio.)
  • Hvad er GMV?
  • GMV står for Gross Merchandise Volume.
  • Det er en måleenhed i forhold til en forretnings størrelse i forhold til salg af merchandise/produkter for andre.
  • Det er udtrykket for den totale værdi af merchandise/produkter solgt over en given tidsperiode gennem en C2C-kanal/-platform.

Kilde: Zalando

Zalando oplyser selv i en pressemeddelelse i forbindelse med regnskabet, at selskabet har haft sin bedste juni inden for salg i sportskategorien.

Ifølge selskabet skyldes det blandt andet, at det har udnyttet sportssommerens momentum ved at lancere kampagner i europæiske byer med sportsstjerner som den polske fodboldspiller Robert Lewandowski og den østrigske fodboldspiller David Alaba.

Fra første til andet kvartal i 2024 har Zalando øget antallet af aktive kunder med 300.000 til et samlet antal på 49,8 millioner.

- Vores økosystemstrategi har givet os musklerne til at dække en langt større andel af markedet for online mode og livsstil, og den positive respons fra vores kunder og partnere i andet kvartal bekræfter blot den strategi. 

- Vores B2C-kunder er glade for de kvalitetsbrands, vi har tilføjet til vores udvalg, og vi kan se, at de bruger tid med vores nye digitale værktøjer og indhold og tager tiltagene inden for sport, design og skønhed til sig. Vi har også noteret os tocifret vækst i B2B, hvilket beviser, at begge vores vækstmotorer leverer, udtaler adm. direktør i Zalando, Robert Gentz. 

Zalando meddeler i forbindelse med frigivelsen af resultaterne for andet kvartal ligeledes, at gigantens finansdirektør, Sandra Demback, fratræder sin stilling, når hendes nuværende ansættelseskontrakt udløber 28. februar 2025. 

Hun "afsøger en ny karrieremulighed", lyder det i pressemeddelelsen. Zalando oplyser ikke, hvem der overtager rollen som finansdirektør. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125