23948sdkhjf

Kendt børnetøjsproducent har foretaget sit største opkøb nogensinde

Med det tredje opkøb på halvandet år manifesterer Brands4kids sig på markedet for baby-og børnetøj, ligesom en ny varekategori har fået plads i virksomheden

En hollandsk shoppetur for et næsten 80 år gammelt børnetøjsselskab. 

Brands4kids, der i 2022 selv blev opkøbt af en hollandsk kapitalfond, har i den seneste tid selv været i markedet på udkig efter nye potentielle opkøbsmuligheder. 

Og en sådan er de faldet over i skikkelse af hollandske Noppies. 

Det skriver Brands4kids i en pressemeddelelse

Brands4kids

  • Virksomheden er stiftet i 1946. 
  • Målgruppen er børn i alderen 0 til 14 år, til hvem virksomheden producerer både basis- og funktionelt tøj. 
  • Blandt 11 brands findes kendte mærker som Pippi, Fixoni og CeLaVi. 
  • Adm. direktør er Erik Andreæ. 

Kilde: Brands4kids

- Vi fortsætter med at følge vores strategi med at være den mest foretrukne multibrand-partner på baby- og børnetøjsområdet og ved at tilføje Noppies-brandet og en ny kategori, graviditetstøj, kigger vi nu ind i en ny, spændende rejse med vores kunder, udtaler salgsdirektør i Brands4kids, Michael Nederby. 

- Noppies er en stærk spiller i både e-handel, marketplaces og wholesale, så brandet passer perfekt ind i den globale rejse, vi er på som et stærkt multibrand i Europa, Nordamerika og Asien, tilføjer han. 


Læs også: Detailkæde har millionstort hul i egenkapitalen: Her er redningsplanen


Med tilføjelsen af Noopies bliver antallet af mærker i Brands4kids udvidet fra 11 til over 20, ligesom man nu med opkøbet i fællesskab er blevet markedsførende i både Tyskland, Belgien og Holland. 

Brands4kids har over 4000 B2B-kunder i 25 lande fordelt på tre kontinenter. 

- Vi stræber altid efter at møde vores kunders efterspørgsel - også dem der melder sig i fremtiden. Vi ønsker at gøre det nemmere for vores kunder at handle ét sted. Med anskaffelsen af et nyt brand og en ny kategori har vi tilføjet et nyt spændende vækstparameter til vores forretning, siger adm. direktør i Brands4kids, Erik Andreæ. 

Det hollandske opkøb er det tredje på halvandet år for Brands4kids. 

Noppies' hovedkontor forbliver i Holland, oplyser selskabet. 

BRANDS4KIDS A/S
Regnskabsår 2023 2022 2021
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Nettoomsætning - - -
Bruttofortjeneste 63,7 82,2 78,5
Resultat af primær drift 23,5 37,8 35,1
Resultat før skat 20,6 36,1 34,6
Årets resultat 16,0 28,1 27,0
Balancestatus 126,5 138,8 127,8
Egenkapital 72,9 68,4 75,1
Antal ansatte 82 91 85
Kilde: CVR

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.081