23948sdkhjf

EM-feberen raser også i Dagrofas butikker

At der er EM-slutrunde i herrefodbold er formentlig gået de færrestes næser forbi. 

Danmark har i skrivende stund spillet sig i en gunstig position i forhold til at avancere til knockout-kampene ved slutrunden - og populariteten omkring det danske fodboldlandshold mærker man også til i dagligvarehandlen. 


Læs også: Coop forventer tocifret millionvækst under gigantisk sportssommer


Det skriver Dagrofa-koncernen i et opslag på LinkedIn

Således solgte Dagrofas over 525 butikker "næsten dobbelt så mange pølser" i den weekend, hvor Danmark åbnede EM-slutrunden mod Slovenien - sammenlignet med weekenden før. 

Og billedet gentog sig i forbindelse med sidste uges gruppekamp mod England. 

- Også her har vi næsten fordoblet salget af pølser onsdag og torsdag i forhold til salget på de samme ugedage i ugen før. Og vi sælger i forvejen mange tusind pakker pølser hver dag, så der er virkelig tale om vækst, udtaler kommunikationsdirektør Morten Vestberg. 

Mens pølsesalget altså blev næsten fordoblet i forbindelse med de to første danske gruppekampe, steg salget af øl "med omtrent 25 procent i de samme perioder", skriver Dagrofa i opslaget. 

Dertil forsikrer Morten Vestberg, at "vi vil sørge for, at butikkerne er fyldt op med de varer, der skal til". 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141