Ny 365discount-salgsdirektør: - Jo sværere det er, jo bedre er det næsten
De trygge rammer og den solide økonomi er fortid for Kenn Birkebæk.
Han har i stedet valgt at tage en stor udfordring op - og har skiftet titel fra Group Director i Netto til salgsdirektør i 365discount.
I et opslag på discountkædens LinkedIn-side bliver den nye salgsdirektør spurgt direkte ind til jobskiftet - og hvad der har drevet ham i at tage turen til konkurrenten, der i skrivende stund bløder millioner.
- Det lyder måske skørt, men jo sværere det er, jo bedre er det næsten, indleder han i et svar.
Og det står skidt til i 365discount, viser det seneste regnskab for discountkæden.
På blot to år har kæden tabt et milliardbeløb - og senest viste bundlinjen et historisk stort tab på over halvanden mia. kr. grundet ekstraordinært store afskrivninger.
Alligevel glæder Kenn Birkebæk sig over udfordringen trods ti år i den succesfulde Netto-kæde, som tæller flest dagligvarebutikker af alle kæder i Danmark - og som samtidig bidrager til den milliardstore vækst i Salling Group-koncernen.
- Det er noget af det, jeg godt kan lide ved branchen. Hvis man virkelig gør det godt, så kan man ikke rigtig gemme sig, og så bliver man opdaget - og så kommer der muligheder, tilføjer han yderligere.
Kenn Birkebæk tog over på posten som salgsdirektør for den hårdt pressede discountkæde efter Jannich Larsen, der sagde farvel efter 17 år i Coop-koncernen.