23948sdkhjf

Salling Group og DBU indgår historisk stor samarbejdsaftale

Danmarks største dagligvarekoncern bliver storsponsor i DBU i en omfattende aftale, der indebærer samtlige landshold i både ungdoms- og seniorregi

Et "historisk partnerskab" over en fem-årig periode.

Det har Salling Group og DBU præsenteret i en fælles pressemeddelelse - og efterfølgende på et fælles pressemøde.

Samarbejdsaftalen, der af TV2 defineres som "historisk" og "rekordstor" vil omfatte samtlige landshold - fra de yngste på U16-niveau til seniorlandsholdene for begge køn. Helt konkret vil den nye samarbejdsaftale omfatte 16 landshold alt i alt. 

Tre kerneområder i den nye samarbejdsaftale

  • Ligeværd og lige muligheder: Gennem forskellige projekter vil parterne øge diversiteten i dansk fodbold og i Salling Groups organisation.
  • Fysisk og psykisk sundhed og trivsel: Parterne vil gøre danskerne sundere og mentalt stærkere – både i dansk fodbold, butikkerne og i danske hjem.
  • Rekruttering og uddannelse: Både DBU og Salling Group ønsker at styrke rekruttering af alt fra trænere og dommere til butikskollegaer og fremtidens ledere. Parterne vil dele erfaringer og udvikle samarbejde, hvor de sammen kan få endnu flere ombord i spændende udfordringer.

Kilder: DBU og Salling Group

Aftalen løber fra det indeværende kalenderår til 2029, oplyser parterne. 

- Som en af landets største arbejdspladser med butikker spredt over hele Danmark har vi en enorm berøringsflade, hvor over en million danskere hver dag lægger vejen forbi, og det giver os unikke muligheder for at påvirke og rykke på vigtige dagsordener gennem vores tilstedeværelse. 

- Derfor er vi i Salling Group stolte over, at vi sammen med DBU har fundet fælles fodslag om et ambitiøst partnerskab, som sætter helt nye standarder for, hvordan vi sammen med DBU kan bidrage til at gøre hver dag bedre med et særligt fokus på vores fælles indsatsområder, udtaler Salling Group-direktør Anders Hagh. 

- Med Salling Group som partner kan vi i samarbejde styrke indsatser og tiltag for centrale områder som diversitet, rekruttering og arbejdet for fysisk og mental trivsel, som er vigtige for alle i dansk fodbold. Vi glæder os til at skabe store resultater sammen med Salling Group, supplerer adm. direktør i DBU, Erik Brøgger Rasmussen. 

Han blev på pressemødet desuden spurgt ind til sponsoratets størrelse, som TV2 erfarerede var et "trecifret millionbeløb". 

- Vi har aftalt ikke at tale om kroner og øre, men det er klart, at det er et stort beløb, slog Erik Brøgger Rasmussen fast. 

Synlighed

Salling Group vil allerede være at finde på maven af kvindelandsholdets træningstrøjer i slutningen af denne måned, når landsholdet spiller kvalifikationskampe til EM. 

Først fra januar 2026 vil dagligvaregiganten imidlertid være at finde på fronten af herrelandsholdets træningstrøjer, da det først er ved udgangen af 2025, at den nuværende sponsoraftale med byggemarkedskæden Stark udløber. 

Ligeledes beretter DBU og Salling Group, at sidstnævnte "som den første kommercielle partner nogensinde" vil være at finde på træningstøjet hos samtlige ungdomslandshold. Det træder i kraft til efteråret. 

Salling Group præsenterede i slutningen af april årsregnskab for 2023

Her kom dagligvaregiganten ud med et milliardoverskud på baggrund af en rekordomsætning på over 70 mia. kr. 

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.786