Lidl forlænger momsfri kampagne til marts
- Vi har haft en markant stigning i salget af frugt og grønt i februar måned.
Sådan lyder meldingen fra indkøbsdirektør i Lidl Danmark, Maria Lovecchio, efter de første tre uger med prisreduceringer på frugt og grønt i den tyske kædes butikker i Danmark.
Helt præcist har Lidl Plus-kunder kunnet spare 20 procent på varekategorien - og derfor har kæden nu besluttet at lægge yderligere en måned til kampagnen.
Det oplyser Lidl Danmark i en pressemeddelelse.
- Vi kan konstatere, at kunderne bakker massivt op om initiativet og det får os nu til at forlænge kampagnen ind i marts måned. Dermed giver vi også kunderne mulighed for at få en lidt billigere påske, når de skal handle frugt og grønt til påskefrokosten, udtaler Maria Lovecchio og tilføjer:
- Vi vil gerne, at endnu flere kunder får øjnene op for de mange tilbud i Lidl Plus. I februar har vi set en markant stigning i antallet af kunder, der har downloadet appen, og som vi selvfølgelig håber vil blive ved med at bruge Lidl Plus.
Ikke den eneste aktør
Også 365discount-kæden reducerede i en periode prisen på frugt og grønt i januar.
Kædedirektør Michael Tilsted har i den forbindelse understreget, at man fra politisk side bør gøre mere for at indføre differentieret moms i dagligvarehandlen.
- Argumenterne for det positive ved differentieret moms på frugt og grønt er efterhånden meget velunderbyggede.
- Vores egne undersøgelser gennem YouGov viser også bred opbakning til dette blandt danskerne, og salgstallene fra vores egne to kampagner taler også klart og tydeligt. Vi anerkender dog, at det kan blive administrativt kompliceret at implementere, og at det er nødvendigt at finde finansiering for de manglende indtægter til staten, har han tidligere skrevet på LinkedIn.