Løvbjerg dropper kendt betalingsmetode
Selvom man omsætter for et milliardbeløb på årlig basis, er det ikke nødvendigvis alt, der bare spiller.
Godt nok har Løvbjerg høstet over 40 millioner kroner ud på bundlinjen samlet set i de seneste to regnskabsår - men nu luger dagligvarekæden ud blandt sine tilbud til kunderne. Det skriver Nordjyske.
Det drejer sig om en udbredt og flittigt anvendt betalingsmetode, som Løvbjerg med virkning fra 12. marts ikke længere vil tilbyde i deres 17 butikker.
MobilePay.
- Årsagen er, at prisen for at bruge MobilePay stiger betragteligt, skriver Løvbjerg på sin hjemmeside som årsag.
- Vi har derfor valgt, at vi hellere vil spare de øgede omkostninger og i stedet bruge dem på at holde vores faste lave priser helt nede og ikke mindst hver eneste uge, at skabe de skarpe tilbud, vores kunder både kender og elsker, skriver kæden videre.
Løvbjerg Supermarked
- Løvbjerg Supermarked A/S er en familieejet virksomhed.
- Den første Løvbjerg åbnede i 1926 i Torsted syd for Horsens.
- Virksomheden tæller i dag 17 supermarkeder - 16 i Jylland og ét på Fyn.
- 17. november åbnede det seneste supermarked i rækken i Esbjerg.
Kilde: Løvbjerg
Ramt af gebyrhop
Nordjyske henviser til, at Vipps MobilePay, der ejer betalingstjenesten, varslede en større prisstigning på deres tjeneste MobilePay Myshop, hvor kunder via mobilen overfører penge direkte til en butik.
Førhen betalte de fleste erhvervskunder hos MobilePay et fast beløb på 75 øre per transaktion. Nu skal de betale 0,99 procent af stykprisen.
For nogle erhvervsdrivende betyder det en månedlig ekstraregning på flere tusinde kroner.
På Facebook har flere små erhvervsdrivende - blandt andet massører, terapeuter og frisører – direkte opfordret deres kunder til at betale med kontanter.
Da MobilePay meldte prisstigningen ud, lagde pressechef Peter Kjærgaard ikke skjul på, at prisstigningerne sker, fordi Vipps MobilePay taber mange penge på MobilePay og MobilePay MyShop.
- Det er ikke nogen hemmelighed, at vi kører med nogle meget store millionunderskud. Så hvis de erhvervsdrivende gerne vil have, at MobilePay eksisterer om fem eller ti år, er vi nødt til at hæve priserne. Vi er en virksomhed som alle andre, sagde han til Nordjyske i september sidste år.