23948sdkhjf

Sjællandsk Kvickly ville være de første - men et år senere er der intet sket

Coops milliardstrategi har medført store forandringer, men hos én af frontløberne er der hidtil intet sket

- Vi vil gerne være den første butik, der skifter navn og skilt på facaden.

Så krystalklar var meldingen fra Helsinge Brugsforening sidste år i kølvandet på Coops udmelding om milliardstrategien "Fremtidens Coop". 

Strategien omfatter blandt andet om en omlægning af alle Kvickly- og SuperBrugsen-butikker til enten det nye Brugsen- eller Coop-kædekoncept - og her meldte Kvickly Helsinge sig altså med det samme med sin opbakning. 

Men her cirka et år senere er der intet sket på matriklen med hverken butikkens navn, facade eller logo. 

Fremtidens Coop

  • Coop præsenterede i slutningen af januar 2023 strategien "Fremtidens Coop", der involverer følgende:
  • Man vil samle de største butikker fra kæderne Kvickly, SuperBrugsen og Irma i én kæde, som skal hedde Coop.
  • Den nye struktur betyder, at Coop går fra at have otte forskellige kæder til blot at have tre.
  • Indtil sidste år havde man Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta, 365discount, Irma, Coop.dk Shopping og Coop.dk MAD.
  • Det bliver reduceret til Coop, 365discount og Brugsen.

Kilde: Coop

Ingen forandringer

Det viser et kig på butikkens Facebook-side, hvor der jævnligt opdateres med billeder fra butikken - samt udenfor. 

Det bekræftes endvidere af brugsforeningens formand, Jan Skat Borgen, på mail over for RetailNews.

Han uddyber, at man i Helsinge Brugsforening spændt afventer resultaterne af de første Coop-testbutikker i Codanhus på Frederiksberg samt i Hinnerup ved Aarhus. 

Tillige kan han og den øvrige brugsbestyrelse så også se an, hvordan det går med de syv Coop-testbutikker, der skulle åbne i starten af maj, når Irma endegyldigt lukker.

I stedet opsluges disse af Coops nye storkæde. 

- Vi ønsker at se resultaterne af de to første testbutikker, Codanhus og Hinnerup. Og en periode på mindst et halvt år forekommer at være et godt grundlag for at se, hvordan kunderne tager imod det format, skriver Jan Skat Borgen i et mailsvar til RetailNews. 

Han og den øvrige bestyrelse erklærede i starten af sidste år, at man bakkede fuldt op omkring "Fremtidens Coop"-strategien - og den opbakning er fortsat intakt. 

- Vi er fortsat enige i strategien om et enklere og mere effektivt Coop. Det vil styrke grundlaget for at fortsætte vores positive udvikling i Kvickly Helsinge, tilføjer brugsformanden. 

HELSINGE BRUGSFORENING AMBA
Regnskabsår 2022 2021 2020
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Nettoomsætning 260,5 266,3 264,5
Bruttofortjeneste 40,0 50,2 54,6
Resultat af primær drift -1,8 8,2 -
Resultat før skat 5,0 8,1 11,2
Årets resultat 3,9 6,4 8,7
Balancestatus 155,5 158,5 161,6
Egenkapital 75,0 71,0 64,6
Antal ansatte 84 87 84
Kilde: CVR

Se nøgletal for:
Læs mere om: dagligvarehandel
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.684