23948sdkhjf

Pris, pris, pris - konkurrenterne ligger tæt som aldrig før

- Det er en forudsætning, at man har lave priser. 

Michael Tilsted har efterhånden befundet sig i rollen som 365discount-direktør i tæt på et halvt år - og er derfor ved at have både værdier, brand og markedet inde under huden. 

Derfor er han også helt på det rene med, at konkurrencen på det danske discountmarked er benhård - hvilket et nyligt pristjek fra B.T. også vidner kraftigt om. 

Her endte 365discount ud som vinder - men med en absurd lav margin til de største konkurrenter, Netto og Rema 1000, som var henholdsvis 28 og 48 øre dyrere. 

- Vi ved, at pris fylder meget i bevidstheden på kunder for tiden. Hvis vi skal være relevante som discountkæde, er folk nødt til at kunne stole på, at vores priser er blandt de billigste.

- Og der synes jeg efterhånden, at vi har bevist gennem længere tid, at vi sagtens kan være med på prisen, siger Michael Tilsted til RetailNews. 

Ikke vigtigt med placering

Selvom 365discount-direktøren udtrykker tilfredshed og glæde med positioneringen i pristjekket, understreger han samtidig, at det for ham "ikke er vigtigt med placeringen". 

- Jeg kan se, at den måde, vi arbejder med priser på i kæden, fungerer. Det vigtigste er, at kunderne opfatter, at vi er i samme prisklasse som vores konkurrenter på markedet, siger Michael Tilsted. 

Han har senest turneret i medielandskabet med et budskab om prisreduktion på frugt og grønt - samt et markant øget vækstfokus på samme varekategori. 

- For os er det vigtigt, at man i særligt høj grad skal kunne stole på vores priser på frugt og grønt. Det er et primært fokus for os - sammen med basisvarer. 

- Vi er på en langsigtet rejse, og man flytter ikke kunder fra den ene dag til den anden, konstaterer han. 

Se nøgletal for:
Læs mere om: dagligvarehandel priskrig
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.811