Tøjbranchen tøver over for outlets
Flere af de store tøjmærker siger stadig fra i forhold til outlets, men udviklingen er måske ved at vende.
- Det danske marked er ret lille. Derfor er nogle brands meget sensitive i forhold til, hvor de tør sælge deres varer til nedsat pris. Ikke alle tør åbne en outlet, fordi de frygter en negativ reaktion fra de traditionelle forhandlere, siger Jeanette Amdal, som trods konstante vækstrater fortsat kun har udfyldt 65 procent af lokalerne, til Berlingske Business.
Udviklingen bliver naturligvis fulgt tæt fra Copenhagen Designer Outlets, som er klar til at åbne næste år. Her mener centerdirektør Thomas Lüscher dog, at den danske tøjbranche er galt på den.
- Vi bliver selvfølgelig af og til mødt med argumentet om, at mærkerne er bange for at skade deres egen forretning. Men vi må bare sige, at erfaringerne fra udlandet er det modsatte. Du får fat i en større målgruppe til dit brand, når du bruger forskellige kanaler, han.