Med øjeblikkelig virkning: Nemlig udvider direktionen
Online-markedsleder i dagligvarehandlen, Nemlig.com, har en ny strategi i pipeplinen, og den resulterer nu i en nyansættelse, som indgår i direktionen.
Det skriver Nemlig.com i en pressemeddelelse.
Det nye direktionsmedlem er Cathrina Dybdahl, som allerede i dag starter i en nyoprettet stilling som ESG- og kommunikationsdirektør.
Nemlig vil intensivere arbejdet med ESG-området og derved finde muligheder for at hjælpe kunderne med at handle mere bæredygtigt. Netop det, og kommunikationen herom, bliver en stor del af opgaven for den kommende direktør, siger administrerende direktør Stefan Plenge:
- Med ansættelsen af en ESG- og kommunikationsdirektør er Nemlig bedre rustet til fremtiden. Vi er på vej ind i en ny strategiperiode, hvor vi vil lancere en række målsætninger og ambitioner for både forretningen og vores samfundsaftryk. Dernæst har vi en forventning om, at den kommende vækststrategi vil kræve en meget stærkere ekstern tilstedeværelse og derfor er vi rigtig glade for at få Cathrina med på holdet til netop det, siger adm. direktør Stefan Plenge i pressemeddelelsen.
Den nye strategi skal være klar på et tidspunkt i andet kvartal i år.
Cathrina Dybdahl har senest været partner i kommunikationsbureauet Ulveman & Børsting. Tidligere har hun været nordisk ansvarlig for kommunikation og politik i Leo Pharma samt Public Affairs Director i bureauet Rud Pedersen.
- Det er en rigtig spændende virksomhed med meget store ambitioner, også på bæredygtighedsområdet. Forretningsmodellen er en helt unik mulighed for at mindske klimaaftrykket af dagligvareindkøb, både når det gælder varernes belastning og fragt af varer til døren i én varebil fremfor en masse personbiler, siger hun.
Nemlig.coms direktion består udover Cathrina Dybdahl af Stefan Plenge selv, økonomidirektør Joachim Lindequist, kommerciel direktør Jack Enevoldsen og logistikdirektør Jonas Rolandsen.
Artiklen er en del af temaet E-handel.