23948sdkhjf

Salling Group lancerer ny priskrig på trecifret antal varer

Sidste år igangsatte Salling Group en priskrigskampagne på over 100 almene dagligvarer. Nu indtager retorikken og nedsættelserne en ny vareafdeling i koncernen

Et direkte angreb. 

Sådan kalder Salling Group det seneste pristiltag i koncernens tre dagligvarekæder - Bilka, Føtex og Netto. 

Fra uge 5 sænkes priserne således med minimum ti procent på 100 plantebaserede dagligvarer. 

Salling Group

  • Salling Group er en dansk dagligvarekoncern.
  • Nuværende administrerende direktør er Anders Hagh - hans forgænger var Per Bank.
  • Salling Group driver supermarkeder, discountbutikker og hypermarkeder med butikkerne Netto, Føtex og Bilka.
  • Tilsammen ejer Salling Group over 600 butikker i Danmark bestående af omkring 500 Netto-butikker, tidligere ti Basalt-butikker, 107 Føtex-supermarkeder og 19 Bilka-hypermarkeder.
  • Herudover ejer Salling Group BR, Flowr, stormagasinerne Salling, Skagenfood A/S og driver franchisekæderne Starbucks og Carl’s Jr. i Danmark.
  • Salling Group er ejet af F. Salling Holding A/S og F. Salling Invest A/S, der ultimativt er ejet af Salling Fondene - Købmand Herman Sallings Fond og Købmand Ferdinand Sallings Mindefond.

Kilde: Salling Group

Samtidig erklærer Salling Group, at "missionen med priskrig er lykkedes, da man i gennemsnit har skåret 18 procent af prisen på over 100 dagligvarer".

- Vi fortsætter vores pres på priserne og ønsker samtidig at udbygge vores position på det plantebaserede marked, fordi gode og konkurrencedygtige alternativer er vigtige i kampen for at bringe CO2-udledningen ned, udtaler Henrik Vinther Olesen, kommunikations- og bæredygtighedsdirektør i Salling Group. 

Dagligvarekoncernen præciserer endvidere, at samtlige af de 100 omfattede plantebaserede varer "er direkte alternativer til et animalsk af slagsen". 

Omsætningsfordobling

Salling Group vil med den seneste krigserklæring på priser på plantebaserede dagligvarer samtidig åbne yderligere op for koncernens 2025-målsætning. 

- Vores mål er i første omgang at fordoble omsætningen inden 2025 og tage endnu flere plantebaserede fødevarer ind på vores hylder. Det vil kunderne kunne se i vores butikker i markedsføringen, men ambitionen rækker videre, og vi vil løbende følge og udfordre markedet for at drive det frem, udtaler Henrik Vinther Olesen. 

Han tilføjer, at man på lang sigt - senest i 2050 - vil være helt klimaneutrale i samtlige dele af Salling Group.

Dagligvarekoncernen oplyser ikke hvilke konkrete plantebaserede produkter, der sættes ned i pris fra uge 5.  

Se nøgletal for:
Læs mere om: dagligvarehandel priskrig
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.743