23948sdkhjf

Kunderne strømmer igen til SuperBrugsen

Flere års negativ udvikling er vendt i SuperBrugsen.
I årets fire første måneder er antallet af kunder vokset med 9 procent og omsætningen er steget med 7 procent. Og væksten er udelukkende kommet i eksisterende butikker.

Dermed har en udvikling, der begyndte i 2012, for alvor bidt sig fast. Indtil nu er resultatet i de 230 butikker cirka 50 millioner kr. bedre end i samme periode sidste år.

Kædedirektør Michael Løve peger på 3 årsager til, at SuperBrugsen nu går mod den tendens, at det kun er discount, der går frem:

1. Skarpere priser og tilbud. Tilbuddene er simpelthen blevet bedre, og vi har sænket normalprisen på ca. 400 varenumre.

2. Vi har ryddet op i butikkerne og fjernet mange af de cafeborde og udstillinger, som næsten var begyndt at stå i vejen for kunderne.

3. SuperBrugsen har som andre store butikker fået mulighed for at holde åbent alle søndage. Det har bidraget med cirka 20 procent af den samlede vækst for kæden.

- Vi har kort sagt gjort det lidt enklere, lidt billigere og lidt mere lækkert at handle ind i SuperBrugsen. Både regnskabstal og målinger af kundetilfredsheden viser, at det lokale supermarked har en mere lys fremtid, end de fleste havde forestillet sig for bare 1 år siden. Supermarkeder som SuperBrugsen har længe været udråbt som de store tabere til discount, men jeg tror tendensen er vendt, siger Michael Løve.

SuperBrugsen har også ombygget 7 butikker til et moderniseret koncept og succesen her er indtil videre stor.

- Vi har pæne 2-cifrede vækstrater på kundestrømmen i de nye butikker, som er blevet ekstremt godt modtaget, så vi er ret optimistiske i øjeblikket, siger Michael Løve.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125