23948sdkhjf

- Jeg er ikke sikker på, at butikken ville overleve i dag uden liveshopping

Et nødvendigt, teknologisk tiltag reddede den nordjyske forretning Dot Keramik fra den visse butiksdød. 

Sådan konkluderer ejer af keramikforretningen, Aino Helsinghof, over for Nordjyske

- Jeg er ikke sikker på, at butikken ville overleve i dag uden liveshopping, siger Aino Helsinghof til mediet. 

Netop liveshopping introducerede hun under coronapandemien, hvor det var småt med kunder i den fysiske butik i Nordjylland. 

I første omgang gik Dot Keramik selv til værks med at introducere liveshoppingelementet i deres forretningsmodel. 

Men siden har virksomheden Sprii taget over. Til dem betaler Aino Helsinghof hver måned 1500 kroner samt en procentdel af omsætningen fra liveudsendelser - og "det fungerer bare skidegodt", konstaterer Dot Keramik-ejeren.  

Aino Helsinghof gætter forsigtigt på, at liveshopping i dag står for mellem 20 og 30 procent af virksomhedens samlede omsætning - men da coronaen var på sit højeste, fyldte den markant mere. 

Og ifølge tal fra Dansk Erhverv har cirka 20 procent af danske forbrugere benyttet sig af liveshopping efter coronarestriktionernes fald. 

Se nøgletal for:
Læs mere om: detailhandel
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.704