Købmandsorganisation ansætter ny analysechef
Pr. 1. juli er en ny person trådt ind i det politiske analysearbejde, som organisationen De Samvirkende Købmænd laver.
Der er tale om 39-årige Morten Jarlbæk Pedersen, der er tiltrådt som ny analysechef.
Det skriver De Samvirkende Købmænd på LinkedIn.
Morten Jarlbæk Pedersen kommer fra en stilling som chefrådgiver i EjendomDanmark - og har også tidligere været ansat i Moderniseringsstyrelsen og Dansk Erhverv.
- Der ligger en masse viden rundt om hos købmændene og i branchen i som helhed. Viden som vi i dag ikke kan referere til og anvende i vores kommunikation, da den ikke er samlet og struktureret i forhold til vores politiske budskaber.
- Vi lever i en verden, hvor store mængder data er tilgængelig, men det kræver, at den bliver indsamlet og struktureret for at kunne anvendes. Jeg forventer derfor, at vi med ansættelsen af Morten Jarlbæk kan styrke vores argumentation og vores politiske budskaber med en række argumenter, der er forankret i fakta og data, siger Jannick Nytoft, der er administrerende direktør i De Samvirkende Købmænd.