23948sdkhjf

Lidl fjerner slik fra kasselinjer

Lidl fjerner som den første discountkæde søde sager fra kasselinjer i alle kædens danske butikker.
Lidl Danmark åbner nu en Sund Kasse i hver af kædens 90 butikker. Dermed får forbrugerne nu alle muligheder for at undgå at impulskøbe søde fristelser, og i stedet afslutte købsoplevelsen med synet af friske cherry tomater, sunde nødder, riskiks og meget mere i den sundere boldgade.

- Alle ved, at det ikke er sundt at spise for mange søde sager, og flere tendenser peger på, at kunderne gerne vil have, at butikkerne hjælper dem med at vælge de sunde varer. Dermed var beslutningen om at åbne en Sund Kasse under vores Markedsdage ikke så svær, siger administrerende direktør Finn Tang, og forsætter:

- I Lidl vil vi gerne slå et slag for den sunde bølge og gøre det både nemmere og billigere at vælge det sundere alternativ i butikken for både børnefamilier og alle andre, der handler i Lidl. De første reaktioner fra vores kunder er da også ganske positive, og vi mærker klart et stigende salg på de sundere alternativer, siger administrerende direktør Finn Tang.

Ændrer kunderne adfærd?
Forelagt Lidl’s nye sunde initiativ siger trendekspert og strategisk rådgiver inden for kommunikation, livsstil og image, Henrik Byager:

- Så må vi se, om kunderne så rent faktisk vil benytte sig af det, i teorien burde det øge salget af sunde varer, lad os se om kunderne også ændrer adfærd i praksis - for så vil Lidl for alvor have startet en ny trend i danske supermarkeder, som både kunder og konkurrenter vil lægge mærke til.

Retail Institute er positiv
Beslutningen om at indføre en Sund Kasse i alle Lidl Danmarks butikker falder i tråd med resultaterne af en analyse gennemført af Retail Institute Scandinavia.

Resultatet peger nemlig på, at kunderne efterspørger butikker, der hjælper dem med at købe flere sunde varer Hos Retail Institute Scandinavia siger Business Development Manager Maria Louise Engelbredt:

- Lidls valg af sunde kasser er positivt. Forbrugerne er i stigende grad bevidste om deres valg, og vi søger ansvarlige brands og koncepter, når vi køber ind. Som forbrugere forventer vi, at butikkerne ønsker os det bedste, og dermed også giver os tryghed i forhold til vores indkøbsvalg. Med introduktionen af den sunde kasse viser Lidl kunderne, at kæden tager ansvar og gerne vil støtte op om kundernes sunde valg.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078