Nu vil B&O være kendt i Kina
Den danske elektronikproducent vil blandt andet bruge sociale medier til at udbrede kendskabet på det vigtige kinesiske marked.
B&O’s helt store problem er imidlertid, at kendskabet til det danske brand ikke er stort nok på det enorme kinesiske marked, og derfor tager man blandt andet internettet i brug for at gøre opmærksom på sig selv. Det sker blandt andet via de kinesiske onlinemedier Weibo og Youku, der er nationale pendanter til Facebook, Twitter og Youtube.
- Vi vil i stor stil benytte internettet til at gøre Bang & Olufsen mere kendt. De sociale medier er meget vigtige platforme i vores strategi for markedsføringen. Vi er allerede i gang og har konstateret, at der allerede bliver talt mere om os, siger direktør for B&O i Kina, Lars Galsgaard, til Jyllands-Posten.
Sideløbende opruster B&O også på den lokale tilstedeværelse. Det sker blandt andet gennem udvidelser af koncernens butiksnet. Det er planen, at man inden udgangen af 2013 skal have 40 såkaldte B1-butikker og yderligere 50 butikker, der udelukkende forhandler B&O Play-serien.