23948sdkhjf

Netto ligger stadig nummer et

Discountkæden Netto er bedst til at skabe salg pr. kvadratmeter, men anden- og tredjepladsen overrasker.
Selv om discounten har vundet frem under kriseårene, tyder det på, at supermarkederne og varehusene også har været i stand til at køre effektive butikker med en høj omsætning pr. kvadratmeter. Det skriver Dansk Handelsblad.

En opgørelse, som bladet har foretaget på grundlag af tal fra Retail Institute Scandinavia, viser, at discountkæden Netto har de butikker i landet, som har det største salg pr. kvadratmeter.

Men overraskende nok ligger varehuskæden Føtex på andenpladsen med Irma som nr. 3. Herefter kommer SuperBrugsen.

Lidl er højdespringer
Kigger man efter discountkæderne, ligger tre kæder sidst på listen, nemlig Aldi, Kiwi Minipris og Lidl. Rema 1000 ligger som nr. 4 i 2012.

Højdespringeren gennem kriseårene er discountkæden Lidl, der har forbedret sit salg pr. kvadratmeter med ikke mindre end 50 pct.

Køb adgang til Dansk Handelsblad for at læse hele artiklen

Log på Dansk Handelsblad
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08