Dagligvarekæde opruster i Danmark: Så mange nye butikker vil de åbne
Inden for en ganske lille årrække vil den tyske dagligvarekoncern Lidl opruste deres tilstedeværelse i Danmark.
Flere end 60 nye butikker skal bygges - i tillæg til de 139 butikker, som kæden driver i dag.
Siden Lidls indtog på det danske marked i 2005, har koncernen blot lagt flere lag på sin plads i dagligvarehierarkiet.
Dog er der stadig et stykke op til Coops over 300 Coop 365discount-butikker og Nettos snart over 500 butikker - og Rema 1000s over 350 ditto.
Ambitionen for Lidls danske afdeling er at ramme over 200 butikker.
De første fire nye butikker i hus i en handel med Aldi - og hertil kom også fire byggeprojekter af nye dagligvarebutikker, som Lidl også har overtaget fra kæden, der som bekendt trækker sig fra det danske marked.
- De indgår i vores strategi om, at vi skal ekspandere for at nå ud til flere danskere. Men trods de store forandringer i markedet, holder vi fast i vores egen strategi. I den har vi lavet en minutiøs opdeling af Danmark med steder, der har plads til os. Vi åbner kun nye butikker, som vi er sikre på kan klare sig økonomisk, siger Jens Stratmann, der er administrerende direktør i Lidl Danmark.