23948sdkhjf

Fynsk kassesystem skifter navn - og sigter mod udlandet

Over 700 butikker - bare i Danmark. 

Så mange benytter sig af ServicePos' kassesystem - men snart er det ikke længere kun danske virksomheder, der kan drage nytte af det hastigt voksende koncept. 

ServicePos udvider nemlig deres aktiviteter til England og Skandinavien - og skifter i samme ombæring navn. 

For fremtiden skal den fynske virksomhed i stedet omtales som Customers 1st - og det er der en helt særlig årsag til.

- Navnet skal cementere, at virksomheder, der bruger Customers 1st’ software, har mulighed for at prioritere sine kunder i stedet for at fokusere på at styre betalinger, håndtere reklamationer og holde styr på lageret, skriver Customers 1st i en pressemeddelelse. 

- Vi har altid sagt, at vi ikke bare er et kassesystem, men at vi hjælper detailbranchen med at skabe liv i butikkerne. For butikkerne bliver mere levende ved at få personalet ud på gulvet, så kunderne kan få den rette vejledning. Det har vi bevist, at vi kan i Danmark, og det skal vores navn afspejle, når vi skal imødekomme efterspørgslen og potentialet, vi mærker ude i Europa, supplerer Brian Jakobsen, der er administrerende direktør i firmaet. 

Overskud og udvidelser

Blandt brugerne af Customers 1st' kassesystem er blandt andet cykelexperten.dk, Decofarver og Vinoble. 

Senest har man udvidet sin medarbejderstab til 23 - samt modtaget sin anden Gazelle-pris fra Børsen. Og tilmed præsteret overskud på bundlinjen seks år i træk - og forventer det syvende af slagsen ved næste regnskabsaflægning. 

Men der tænkes større tanker i virksomheden, som allerede har sat sig mål om stabsudvidelse og investeringer i produktet i kalenderåret 2023. 

- Selvom vi er gået en anden vej end normen af vækstvirksomheder i Danmark, er jeg sikker på, at det vil gavne os, at vi har været i stand til at levere sorte tal på bundlinjen, mens vi har vækstet. Hvis vi i forbindelse med vores ekspansion skal have tilført yderligere kapital, vil det stille os i en rigtig god position, siger Brian Jakobsen. 

Virksomhedens bruttofortjeneste har folkene bag Customers 1st - Brian Jakobsen, Rasmus Melbye og Lasse Melbye - næsten syvdoblet fra 2017 til 2021. Fra cirka 655.000 i 2017 til cirka 4,9 millioner kroner i 2021.

C 1ST ApS
Regnskabsår 2021 2020 2019
Valuta mio. DKK mio. DKK mio. DKK
Nettoomsætning - - -
Bruttofortjeneste 4,875 2,964 1,599
Resultat af primær drift 0,226 0,550 0,132
Resultat før skat 0,227 0,552 0,133
Årets resultat 0,187 0,436 0,102
Balancestatus 3,532 3,239 1,797
Egenkapital 1,840 1,653 1,216
Antal ansatte 10 6 4
Kilde: CVR

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.088