Ekspert ser Salling-oprustning som tydelig offensiv mod konkurrent
Salling Group opruster på leveringsfronten, lukker ét leveringsted i forbindelse med Føtex Hjemmelevering - men opretter samtidig fem nye, der skal arbejde ud fra de eksisterende Bilka ToGo-løsninger på tværs af landet.
Det kan man læse af en pressemeddelelse af detailkoncernen, der udkom onsdag - og nu har en ekspert inden for detailhandel sat flere ord på opgraderingen af Salling Groups leveringstjeneste.
- Jeg ser det som et decideret angreb på Nemlig.com. Det er virkelig en nyhed, at de går landsdækkende, og nu bliver der for alvor skruet op. Det kan være et spørgsmål om, at de har set, at den væsentligste konkurrent er såret i øjeblikket og måske nemmere at have med at gøre, end hvis Nemlig.com havde fået overskud sidste år, siger Mogens Bjerre, der er professor ved CBS og forsker i detailhandel, til Børsen.
Han peger i artiklen også på, at Nemlig.com i øjeblikket sidder på over halvdelen af markedet inden for dagligvaremarkedet - her sidder Salling Group i samme moment på cirka 25 procent.