Voldsom vækst: Nu skal der åbnes 100 butikker mere
Only sælger tøj som aldrig før.
I regnskabsåret 2021/2022 havde Only en omsætning på 3,6 milliarder kroner. Det er en vækst på hele 46 procent i forhold til året før.
- Vi går ind i de usikre tider med åbne øjne. Uanset hvad der sker den kommende tid, har vi prøvet det, der er værre og kommer styrket ud. Det forløbne år har vi vundet markedsandele, og det er fortsat målet, siger Finn Poulsen, chef for modemærket Only og desuden medlem af bestyrelsen i Bestseller, til Finans.dk.
Modetøjskæden har nu planer om at udvide med 100 butikker mere i de 13 lande, hvor den er til stede. Samtidig er planen at renovere og opgradere omkring 80 eksisterende butikker. Nogle mindre butikker skal dog også lukke for at give plads til mega stores på 600-1000 kvadratmeter.
Det sker på trods af uforudsigelige tider for store dele af detailverdenen.
Forleden meldte moderselskabet Bestseller om et resultat på seks milliarder kroner, og en del af denne succes kommer fra modemærket Only. Resultatet før skat for seneste regnskabsår lød på 639 millioner kroner - mere end en tredobling i forhold til året før.
Only har cirka 700 butikker fordelt på 13 markeder i Europa og et mål om 1000 butikker i 2025.