23948sdkhjf

Kunderne vil først og fremmest handle med digitale eksperter

At coronapandemien har været med til at accelerere udviklingen inden for e-handel vil de færreste, der begår sig i retail-branchen, nok modsige sig. Og det har da også været noget, som ad flere gange er blevet beskrevet her fra RetailNews.

Og selvom pandemien efterhånden kører på de sidste dampe, så har den sat mange spor hos forbrugere og forhandlere.

I en ny undersøgelse foretaget af softwareproducenten Adobe står det meget klart, at forbrugerne er kritiske overfor virksomheder, der ikke tænker digitalt.

Faktisk er det ifølge undersøgelsen hele 87 procent af de europæiske forbrugere, der i dag har en forventning om, at de virksomheder, de handler med, først og fremmest er digitale, mens tendensen også bliver bekræftet af virksomheder selv, idet 76 procent af de adspurgte virksomheder oplever en stigning i brugen af digitale platforme.

- De sidste par år har forbrugernes forventninger til virksomhederne flyttet sig fundamentalt, og det er ikke kun som en konsekvens af corona. Alle undersøgelser viser, at i takt med at flere generationer - både yngre som gamle - begynder at bruge nye digitale kanaler og medier, forandrer vores oplevelser og derfor også forventninger til de brands, vi interagerer med, siger Franck Attia, der er nordisk direktør for Adobe.

Møder folk digitalt - ikke på gaden

Franck Attia peger på, at de forventninger, som forbrugerne har, også skal tilfredsstilles, for ellers taber de kunderne.

- At ni ud af ti forbrugere i dag forventer, at virksomheder som udgangspunkt er digitale fortæller noget om, at prioriteringen af digitale kundeoplevelser frem for de fysiske er nøglen til virksomhedernes fremdrift og forbrugernes gunst de kommende år. Den fysiske butik forsvinder ikke nødvendigvis, men hvis du skal have folk derind, er der langt større sandsynlighed for at møde dem digitalt end i den fysiske gade, siger han.

Der lægges ligeledes vægt på, at kunderne - i en tid hvor cookies er her, der og allevegne på diverse webshops - har store krav til gennemsigtighed.

- Danmark er et af verdens mest tillidsfulde lande, men hvis vi skal blive ved med at være det, skal tilliden og retailernes troværdighed også gælde digitalt. Med en stigning i brugen af digitale kanaler forpligter det virksomheder og brands til at levere personaliserede kundeoplevelser, der bygger på gennemsigtighed hver eneste gang. Og her bliver ansvarlig brug af førstepartsdata og hurtig tilpasning det, der adskiller de virksomheder, der allerede har lagt en strategi for de nye cookie-regler og dem, der endnu ikke har, lyder det fra Franck Attia.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156