23948sdkhjf

Detailpakket kød vinder andele i Coop

Andelen af detailpakket kød er steget med 3 procent i forhold til det butikspakkede, siden Coop for et år siden skiftede leverandør.
Da Coop i april sidste år besluttede at opprioritere det detailpakkede kød på bekostning af det butikspakkede, udlagde informationsdirektør Jens Juul Nielsen omlægningen som en gevinst for forbrugerne, som både kunne se frem til øget holdbarhed og bedre fødevaresikkerhed.

Et års tid senere ser det ud til, at forbrugerne har taget det detailpakkede kød til sig.

Således oplyser Jens Juul Nielsen, at andelen af detailpakket er steget med 3 procent i forhold til det butikspakkede kød i Coop samlet set.

- Forbrugerne har i høj grad taget det detailpakkede kød til sig. Vi ser øget salg af detailpakket kød i hele markedet, mest markant i discountmarkedet herunder fakta, siger informationsdirektøren til Food Supply.

Coop har dog ingen planer om at nedlægge slagterierne i supermarkederne. I stedet har de blot fået frigivet flere ressourcer til blandt andet at rådgive kunderne personligt.

Siden midten af 2011 er det Hilton Food Group, der har stået for leveringen af det detailpakkede kød til Coop-kædens 1.200 butikker.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.076