23948sdkhjf

Vi vil helst handle rundt om hjørnet

Danskerne gider ikke køre langt efter deres dagligvarer. Tre ud af fire danskere vælger dagligvarebutik efter, om den ligger tæt på enten arbejdet eller hjemmet.
En ny forbrugeranalyse viser overraskende, at det ikke er prisen, der er mest afgørende for vores valg af dagligvare-butik. Det er derimod beliggenheden, og danskerne vil have det så nemt som muligt. Det viser beregninger, som FDB Analyse har gennemført for Dansk Handelsblad.

I en spørgeundersøgelse afdækker FDB Analyse danskernes holdninger til valg af dagligvarebutik, og i analysen deltager kunder i alle kæder. I analysen har deltaget 1.009 forbrugere.

Analysen viser, at 74 procent af danskerne vælger indkøbssted ud fra, at det skal være bekvemt at nå fra arbejdet eller hjemmet. To andre forhold, der er vigtige for vores valg, er, at priserne er i orden, og at man kan finde de varer, man ønsker at købe.

Analysechef Lars Aarup, FDB Analyse, sammenfatter de forhold, der er vigtige i vores valg af dagligvarebutik:

– De fire vigtigste grunde til vores valg af dagligvarebutik er, at den er tæt på, at prisen er i orden, at du kan få den vare, du vil have, og at der er mulighed for at parkere.


Læs Dansk Handelsblad lørdag 5. maj
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063