Luksusbabys nye lager får dem til at drømme stort
For Lukusbaby var 2020 et glimrende år med næsten en fordobling af bruttofortjenesten og endnu større vækst på bundlinjen. Men ikke desto var der også en række udfordringer, der primært bestod i deres manglende lagerkapacitet.
Den kapacitet bliver fra 12. november kraftigt opskaleret, når virksomheden går fra 2300 kvm. til 8000 kvm.
Og det betyder også, der nu bliver plads til at drømme endnu større for Luksusbaby, der ellers i forvejen er godt kørende.
Fokus på udlandet
- Der er store ambitioner for 2022, når vi er på plads i de nye lokaler.
Sådan siger ejer og stifter Ann-Louise Aasted. For den nye øgede lagerkapacitet skal udnyttes til fulde.
Det indebærer blandt andet et større fokus på udlandet.
- Vi har haft rigeligt at lave, og kapaciteten har ikke været der, så vi har ikke lagt så meget vægt på udlandet hidtil. Så det er noget, vi sagtens kan gøre mere ud af, siger Ann-Louise Aasted og uddyber, at de på nuværende tidspunkt ud over det danske site har et svensk, norsk, kinesisk og amerikansk site.
Større sortiment
En anden fordel ved at øge lagerkapaciteten er, at man kan udvide sortimentet. Det er også noget, der ligger i kortene hos Luksusbaby.
De har i forvejen allerede udvidet sortimentet, der i første omgang primært indbefattede tøj til de 0-4-årige. Nu forhandler de også tøj til større børn helt op til 16 år, men derudover også legetøj og forskelligt børne- og babyudstyr.
- Vi kommer til at skulle have mere legetøj fremover. Det er en del af sortimentet, vi gerne vil udvide. Måske også mere forskelligt udstyr. Men det er alt sammen noget, vi kun kan, fordi vi får et større lager, siger Ann-Louise Aasted.
Gør intet forhastet
Udover webshoppen, der stadigvæk er Luksusbabys største kilde til omsætning, så har de også to fysiske butikker: Én i Aalborg og én i Aarhus.
Lige netop de fysiske butikker er også noget, som Ann-Louise Aasted ser et stort potentiale i. Hun understreger, at der skal findes en balance mellem onlinehandlen og den fysiske af slagsen, men håber at kunne få flere fysiske butikker.
- Efter corona er der stor tilslutning til de fysiske butikker, hvor folk gerne vil komme ud. Og mange forretninger er lukkede, så der kommer til at være et godt marked for butikslokaler, siger hun.
Hun forklarer, at pandemien blandt andet kom i vejen for en åbning af butik i København. Men det er noget, som hun håber på, kan blive til virkelighed i løbet af 2022.
- Vi vil gerne have en fysisk butik i hver af de store byer i Danmark, forklarer Ann-Louise Aasted.
Men én ting er vigtig for Ann-Louise Aasted i denne kontekst. Man skal ikke slå et for stort brød op. Derfor tager de den som udgangspunkt med ro.
- Fra første dag har det været vores udgangspunkt, at vi ikke ville gøre noget som helst forhastet. Når vi ikke har kunnet rumme mere, så har vi ikke åbnet mere, siger hun og forklarer, at det også gælder her.