23948sdkhjf

Rejsekonge: Butikker sover i timen

Direktør Stig Elling fra Star Tour opfordrer dagligvarebranchen til at gå efter 50+ kunderne.
Få fat i de modne kunder - eller som de kaldes - den nye, "unge" generation. De har både råd og tid til at bruge penge.

Sådan lyder opfordringen fra Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour. Han ved, hvilket potentiale der er i forbrugergruppen 50+. På baggrund af erfaringer med at sælge til 50+ forbrugerne, siger han til fødevarebranchen og butikker:

– I har sovet i timen. Det er jo ikke godt, men I kan nå det endnu. Få fat i dem. De er til at få fat i, men husk frem for alt, at det ikke er pensionister, vi taler om. Vi taler om en ny, ung generation, som er friske og har tid til at bruge penge.

Markedsføring
Stig Elling mener, at det i højere grad drejer sig om at ændre markedsføring end at ændre produkterne.

– Selvfølgelig kan man godt have nogle enkelte ting målrettet denne gruppe, men det må ikke være for målrettet. De bryder sig ikke om at være specielle, for de er ganske simpelt nogle mennesker, der er som alle andre, men som bare har flere penge og meget tid – og dem bliver der flere og flere af.

Star Tour er i flere år gået målrettet efter den voksende gruppe, og Star Tour har i flere år oplevet konstant vækst.

– Vi er nødt til at fokusere der, hvor kunderne er, og hvor pengene er, og de er nu hos gruppen 50+. De andre forbrugere, som børnefamilier, har vi fat i. Vi har fået endnu flere af 50+ og det har vi ved at målrette dem, lære dem at kende og vide hvad de vil, og det har givet pote, siger Stig Elling.

Læs mere i Dansk Handelsblad.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.224