Georg Jensen åbner butik på kinesisk e-handelsplatform
Georg Jensen er gået ind i et samarbejde med den kinesiske gigant Alibaba, om at Georg Jensen skal lancere sit smykkesortiment på virksomhedens e-handelsplatform Tmall.
Tmall er en tredjepartsmarkedsplads, hvorfor Georg Jensen dermed får sin egen butik som en del af Tmall, og det er ifølge en pressemeddelelse første gang Georg Jensen på den vis går ind på det kinesiske marked.
E-handelsplatformen har over 900 millioner brugere, fortrinsvis unge, så der er mange potentielle kunder.
Derfor er det en glad CEO i form af Mehul Tank, der kommenterer nyheden i en pressemeddelelse.
- Lanceringen vil give os mulighed for at tage del i den hastige udvikling, der finder sted på Kinas onlinedetailmarked, og komme tættere på vores kinesiske kunder.
- Kunder, der ønsker at købe luksusvarer, har allerede et væld af muligheder, så vi er spændte på at præsentere vores brand på en måde, der både er lettilgængelig og innovativ, siger han.
Georg Jensens nye Tmall-flagskibsbutik har et nøje udvalgt sortiment, der vil give forbrugere i Kina mulighed for at udforske brandets kollektioner, idet platformen vil samle alt det bedste fra Georg Jensens univers med et bredt udvalg af især smykker.