Kunder over 60 spiser snart for 26 mia. kr.
Danskere over 60 år udgør et stort marked, som hverken producenter eller detailhandel for alvor har fået hul på.
I brancheorganisationen DI Fødevarer har man sat fokus på gruppen 50+, og herfra lyder der nu en klar opfordring til fødevareproducenterne om at målrette sig gruppen.
– Der er et hul i markedet for produkter, der understøtter deres fysiske formåen og behov. Produkter, der taler til dem og adresserer deres drømme og ønsker, siger Ole Linnet Juul, branchedirektør i DI Fødevarer.
Brancheorganisationen har netop offentliggjort en rapport, som i artikler og værktøjer sætter fokus på forbrugerne over 50 år og hjælper virksomhederne i fødevarebranchen til at forstå den nye generation af ældre som forbrugere.
– De er storforbrugere og økonomisk bedre stillede end generationerne før dem, fastslår Ole Linnet Juul.
Læs mere i Dansk Handelsblad 20. april.