23948sdkhjf

Aldis reklameunivers skal gå hånd i hånd med ’det nye Aldi’ 

Aldi er i gang med en større rebranding her til lands. Det har vi også tidligere skrevet om på RetailNews.

Næste skridt i denne udvikling er et nyt reklameunivers, der skal hjælpe forbrugerne med at få øjnene op for ’det nye Aldi’.

Et nyt Aldi - stadig med discount-konceptet i fokus, men hvor det samtidig skal være en bedre oplevelse at handle, hvorfor Aldi i de senere år har moderniseret knap halvdelen af kædens butikker og tilpasset sortimentet, så det matcher danskernes forbrug og forventninger.

Nyt slogan

Som grundlag for det nye reklameunivers ligger et nyt slogan: ”Kom hjem med mere”.

Et slogan, der skal give flere forskellige mulige fortolkninger, fortæller marketings- og kommunikationsdirektør Karina Marott. 

- Det kunne være ”Kom hjem med for pengene”, ”Kom hjem med mere end forventet” eller ”Kom hjem med mere overskud”, fordi Aldi er skræddersyet til hverdagen og det er let og enkelt at handle hos os.

- Det kunne også være ”Kom hjem med god samvittighed”, fordi vi har styr på vores forsyningskæder og vi køber ind med respekt for miljø, mennesker, dyr og klima. Det er det, vi gerne vil fortælle med ”Kom hjem med mere”.

Kendte sange går igen

Det nye reklameunivers med det nye slogan kommer til at fungere som en 360 graders kampagne. Det vil sige, at reklamerne rammer bredt på TV, radio, sociale medier og så videre – den kommer altså hele vejen rundt. 

Den første reklame er allerede ude, og denne bruger en omskrevet version af Tom Jones’ Sex Bomb, der bliver til ’Seks børn’. Ifølge Karina Marott er musikken en stor del af de nye reklamer.

- Når du bruger noget kendt, for eksempel sange, så er der mulighed for at modtagerne sænker paraderne. Så er du foran på point.

- Vi vil have danskerne til at rocke med i stuerne, fortæller Karina Marott og uddyber, at også en omskrivning af Rednex’ Cotton Eyed Joe bliver en del af kampagnen. 

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109