23948sdkhjf

Bilka indfører selvbetjening

En række selvbetjenings-tablets skal kombinere det bedste fra online- og offline-verdenen hos Dansk Supermarked.
Bilka-varehusene landet over er nu blevet udstyret med tablet, som via en touchscreen giver kunderne mulighed for selv at søge efter produkter.

- Vi er begrænset af kvadratmeter, og derfor er vi nødt til at fokusere på de ting, hvor omsætningshastigheden er høj. Det kan eksempelvis betyde, at vi har et populært sæt havemøbler stående i butikken, men kun i en enkelt farve og en bestemt opstilling af elementer. Med de nye tablets kan kunden søge efter andre farver, størrelser og kombinationsmuligheder, og samtidig kan kunden både røre ved varen og vurdere kvaliteten. Vi kan altså vise, hvad vi har at byde på, og samtidig give kunden flere muligheder. Dermed kombinerer vi det bedste fra den online og den offline verden, forklarer Hannu Vangsgaard, der er E-handelschef i Bilka, til markedsforing.dk

Integrerer to verdener
De nye tablets, der i første omgang er placeret i camping- og møbelafdelingerne, er udviklet i samarbejde med bureauet Klean.

Her siger Chief Commercial Officer, Jesper Toft, at løsningen rummer interessante perspektiver for detailhandlen.

- Der har i mange år hersket en frygt for, at online-salg vil udkonkurrere offline-sag, men det viser sig tværtimod, at gode online-løsninger i stedet generer stigende salg ude i butikkerne. Der er med andre ord ingen modsætning, og Bilka har med denne løsning så valgt at gøre integrationen mellem ”de to verdener” endnu bedre, fordi de kombinerer online-valgmulighederne og muligheden for at røre ved den fysiske vare. Vi ser naturligvis et stort potentiale for hele detailbranchen.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109