23948sdkhjf

Stryhns skifter navn og logo

Fra og med i dag skifter fødevarevirksomheden Stryhns A/S navn til Stryhns Gruppen A/S og får samtidig nyt logo og visuel identitet.

Det oplyser virksomheden i en pressemeddelelse, hvoraf det fremgår, at ændringerne skal afspejle Stryhns Gruppen som fælles virksomhed og mærkevarehus for en lang række stærke fødevaremærker. Eller med andre ord: At virksomheden i dag er andet og mere end den leverpostejsvirksomhed, som Henry Stryhns grundlagde for 80 år siden. 

- Vores nye navn og logo afspejler, at vi er meget mere end leverpostej. Dertil er det en identitet, der favner alle vores fabrikker, mærker og medarbejdere, siger administrerende direktør i Stryhns Gruppen Kristian Kornerup Jensen.

Klar til nye erobringer

Han peger på, at den gaffelbevæbnede viking, der plejer at være alene i Stryhns-logoet, nu har fået selskab af to andre vikinger, der er bevæbnet med henholdsvis kniv og ske. Det skal ifølge pressemeddelelsen understrege, at Stryhns Gruppen er i markedet for fødevarer og er klar på togt og erobring af nye markeder, der styrker det samlede brand.

- Gennem strategiske opkøb er vi blevet familie for en lang række familievirksomheder, som vi har drevet videre med stor respekt for historien. Tiden har vist, at vi er stærkere sammen end hver for sig. Det er vi stolte af, og det skal selvfølgelig også komme til udtryk i vores navn og visuelle identitet, at vi er en gruppe frem for en enmandshær, siger Kristian Kornerup Jensen. 

Stryhns Gruppen producerer og markedsfører mærkerne Stryhn’s Leverpostej, Jensens Køkken, Langelænder-pølser samt salater, remoulader og dressinger med navnene Graasten og K-Salat. Koncernen har siden 2008 været en del af den familieejede norske fødevarekoncern Agra.

I 2020 rundede den danske virksomhed for første gang en årlig omsætning på mere end en milliard danske kroner.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064