Føtex brugte lukkede butikkers facader: På ingen måde i orden
Mens de fleste butikker i Ballerup Centret er tvangslukket, har centerets Føtex brugt flere nedlukkede butikkers facader som reklamesøjler.
Det møder nu skarp kritik – også fra Salling Groups øverste chef.
Langs facaden på Jørgen Blume Jørgensens nedlukkede butik, Ballerup Guld Sølv og Ure, har Føtex opstillet adskillige plastikkasser med varer. På butiksejerens nedrullede jerngitter har Føtex hængt prisskilte med tilbud. Også foran tøjbutikken Mr. Møllbach står der stativer efter stativer med Føtex-varer.
- Selvom vores butik ikke er den mest spændende at se på, mens vi har lukket på grund af corona, er det imponerende, at Føtex i Ballerup nu udvider deres forretning og bruger naboernes facader og centergangen til udstilling og prisskilte, skriver Jørgen Blume Jørgensen i et Facebook-opslag, som lige nu er blevet delt over 1.200 gange.
Respektløst og usmageligt
Der har gennem længere tid været kritik af, at store supermarkeder som Kvickly, Bilka og Føtex fortsat må sælge løs af alverdens nonfood-varer, mens udvalgsvarehandlen er tvangslukket.
Foran tøjbutikken Mr. Møllbach har Føtex sat stativer med tøj akkompagneret af gule prisskilte. Flere på Facebook kalder det respektløst og usmageligt.
Føtex Ballerup skriver på Facebook, at man har haft ”alle godkendelser” til at bruge centertorvet – bl.a. en godkendelse fra butikken Mr. Møllbach. Det passer imidlertid ikke, lyder det fra butiksejeren.
Salling Group oplyser i en mail til RetailNews, at der var indgået en aftale med Ballerup Centret. Alligevel skriver topchef Per Bank på Twitter, at adfærden fra Føtex i Ballerup på ingen måde er i orden.
- Jeg kan godt forstå, det opfattes som respektløst. Der er taget hånd om det, skriver Per Bank.