23948sdkhjf

Kunder går forgæves: Coop-butikker ramt af varemangel

Udrulningen af Coops nye storstilede it-system, Coop One, volder lige nu problemer ude i en lang række af dagligvarekoncernens butikker.

Her mangler der varer på hylderne, fordi indkøringen af it-systemet skaber mangelfulde vareleverancer.

Det er til daglig irritation, siger Esther Larsen, formand for bestyrelsen i Dagli’Brugsen Holmsland, til Dagbladet Ringkøbing-Skjern.

Coops informationsdirektør, Jens Juul Nielsen, fortæller, at omfanget af svigtende vareleverancer varierer meget.

- Vi kan ikke definere det på en bestemt kæde eller en bestemt region. Det er meget forskelligt, hvordan de enkelte butikker er ramt, siger Jens Juul Nielsen.

Han erkender, at nogle af Coops butikker er hårdt ramt, men forventer en bedring af situationen, når ugen er omme.

Milliardinvestering

Med implementeringen af det såkaldte Rul-B har Coop nu flyttet varegrupper svarende til godt 25 pct. af omsætningen (10 mia. kr.) over i Coop One. Rul C forventes i første halvår af næste år.

Coops aldrende it-system er ikke længere tilstrækkeligt til en dagligvarekoncern, som ønsker at være mere effektiv og gå forrest i den digitale omstilling.

Derfor har Coop investeret godt 2 mia. kr. i et nyt it-system, som blandt andet skal øge gennemsigtigheden på kryds og tværs af Coops omfattende organisation og helt ud i hver enkelt butik.

Coop står bag kæderne Fakta, Kvickly, SuperBrugsen, Dagli'Brugsen, Irma og den nye lavpriskæde Coop 365.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141