Salling Groups nye satsning runder milepæl
Dagligvarekæden Føtex gik for tre måneder siden til angreb på Coops medlems-succes med en ny kundeapp, Føtex Plus, der indeholder en række funktioner såsom personlige tilbud og automatisk gemte kvitteringer.
Nu har appen rundet 500.000 brugere, fortæller salgsdirektør i Føtex, Jan Larsen, til RetailNews.
- Det er gået over al forventning og hurtigere, end vi havde regnet med, siger han.
Kampen om de danske dagligvarekunder er i høj grad flyttet over i den digitale verden. Flere af kæderne har introduceret apps og digitale løsninger, hvor der gives personlige tilbud og andre fordele.
Coop-koncernen satser stort på sit nye fordelsprogram Coop Prime, der udløser rabatter, gaver og bonusser, hvis man overfører et fast månedligt beløb til sin indkøbskonto.
Salling Group går i samme retning med i første omgang Føtex Plus, som altså nu har over en halv million tilmeldte.
- Vi har pt. ikke måttet justere noget i selve setuppet omkring appen. Den virker godt for de kunder, der har meldt sig ind, og vi kan også høre, at kunderne begynder at få de personlige tilbud, som er i tråd med de indkøb, de gør i hverdagen, siger salgsdirektør Jan Larsen.
Føtex bruger det betalingskort, som kunden tilknytter appen, til at se købshistorikken og dermed målrette tilbud til den enkelte kunde. Alle kvitteringer gemmes automatisk i appen, når man har registreret sit betalingskort, og den nye app indeholder også indkøbsliste og prisscanner.
- Det overordnede mål er at knytte kunderne tættere til Føtex og rette tilbuddene direkte mod den enkelte kunde, siger Jan Larsen.
Føtex Plus-appen er ikke den eneste digitale løsning, som dagligvarekæden satser på. Der er også sat fut under kædens click and collect-løsning. Uden for 22 Føtex-varehuse er der nu opstillet containere med køle- og frysevarer, som kunden kan bestille online og hente i udvalgte tidsrum.
Det er nu også muligt at reservere nonfood-varer og hente dem to timer senere i et af Føtex’ varehuse.