Nyt onlinesupermarked lanceres under Føtex-navnet
Mælk, majs og mørbrader direkte til døren er på trapperne, når Danmarks største dagligvarekoncern, Salling Group, gør klar til at tilbyde hjemmelevering af daglig- og fødevarer med en helt ny onlineplatform.
Nu fortæller Salling Group i en pressemeddelelse, at den nye platform lanceres under Føtex-navnet på føtex.dk.
Initiativet skal placere Salling Group endnu stærkere på det digitale dagligvaremarked og supplere eksisterende kæder i Netto, Bilka og Føtex samt koncernens onlineplatforme, fra BilkaToGo og Føtex Køb og Hent til Skagenfood og Fillop.
- Flere og flere kunder flytter deres indkøb fra de fysiske butikker til de digitale supermarkeder, og derfor forbereder vi os på at lancere et nyt tilbud, hvor vi leverer dagligvarer helt hjem foran hoveddøren, via Føtex. Vi ønsker at skabe de bedst mulige kundeoplevelser for alle - ligegyldigt hvilken indkøbsform, man foretrækker, fortæller Thor Jørgensen, der er ansvarlig for Salling Groups samlede online-tilbud.
Forbrugerne er klar nu
Siden forårets COVID-19-krise har de danske forbrugere for alvor søgt efter digitale alternativer, når de har skulle klare indkøbene af alt fra pålæg til pasta.
Og både omsætningen og efterspørgslen har været markant stigende indenfor onlinehandlen af fødevarer.
- Vi har i de seneste år lanceret en række forskellige koncepter online, og dem har kunderne i den grad taget til sig og meget markant i indeværende år. Det har givet os en lang række erfaringer, vi kan bruge, når vi introducerer hjemmelevering på føtex.dk. Nu er markedet og tiden til at tage skridtet videre, og vi glæder os til at tilbyde kunderne hjemmelevering af føde- og dagligvarer fra Føtex, siger Thor Jørgensen.
Løsningen lanceres først i København og senere i andre dele af landet.