Rødovre Centrum hædret for verdens bedste idé
Det var en rigtig god idé, da Rødovre Centrum for et par år siden valgte at opbygge en større markedsføringskampagne omkring et samarbejde med Menneskebiblioteket, der tilbyder at "udlåne" mennesker med en interessant historie.
For i weekenden blev shoppingcentret hædret med en førsteplads ved de prestigefulde ICSC Global Awards inden for kategorien markedsføringskampagner, fortæller rnn.dk.
Konkurrencen stod blandt vinderne af flere regionale award shows, og Rødovre Centrum blev kvalificeret til den internationale konkurrence, da centret sidste år vandt Solal Awards i Europa.
- Vi kniber os i armen og lader propperne springe. Der er mange års hårdt arbejde og prisen er mere end et mål, det er en drøm, så stor tak til Menneskebiblioteket, hele temaet i Rødove Centrum, We Love Ads, Spasiba, men ikke mindst til familien og centerforeningens bestyrelse for at udvise stort mod og viljen til, at vi i Rødovre Centrum gerne må gå foran være unikke, siger en stolt Charlotte Andersen, der er marketing direktør for Rødovre Centrum, der altså nu kan brøste sig af at være verdensmestre.
Kampagnen, som førte Rødovre Centrum til sejr, hed "Life in a box", og konceptet var, at besøgende i centret fik mulighed for at låne en såkaldt "menneskelig bog", som er et menneske, der kan fortælle om forskellige vigtige emner som for eksempel om at leve med psykiske problemer eller som offer for vold.
- Det er et af de bedste projekter, vi har lavet. Det har fået så stor respekt og vores kunder har kunne lide det, og det er en fed måde at gøre folk opmærksomme på fordomme, men det bedste har været, at kunderne har taget oplevelser og viden med hjem, siger Charlotte Andersen.
Rødovre Centrum har flere gange vundet både danske og europæiske konkurrencer, men det er første gang, at det har vundet internationelt.