23948sdkhjf

Brødre brager frem med billige burgere - vil snart have 20 restauranter

- Mange tror, at det er et midlertidigt tilbud. At det er for godt til at være sandt. Så må vi sige, at "nej, det er ikke et tilbud - det er bare fast pris".

Simon Jakobsen, den ene halvdel af brødreparret bag burgerkæden The Burger Concept, har ikke mindst i den seneste tid mange gange måttet forklare, at kædens priser er kommet for at blive. I alle de nu seks restauranter koster en burger med pommes frites 39 kroner, og det koncept er senest blevet et hit i Horsens.

Dér åbnede 30-årige Simon Jakobsen og hans storebror, Morten Jakobsen, det nyeste skud på stammen i indkøbscentret Bytorv Horsens i slutningen af maj.

- Vi har aldrig haft en bedre åbning; det er helt vildt. Vi sælger typisk mellem 500 og 1.000 burgere om dagen i Horsens, fortæller Simon Jakobsen, som sammen med sin bror har investeret omkring 2,5 millioner kroner i den nye restaurant. Den er dermed kædens hidtil dyreste, og med 120 siddepladser også den hidtil største.

Drømmen er hele verden
Brødrenes fem andre restauranter ligger i Holstebro, Silkeborg, Viborg, Odense og Egå ved Aarhus. Sidstnævnte lokation er den ældste, dér åbnede The Burger Concept for tre år siden.

Siden er det altså gået stærkt, og det kommer til at gå endnu stærkere fremover, fastslår Simon Jakobsen.

- Jeg tror, vi når at åbne yderligere to-tre nye restauranter i år. Og om et år har vi 10-11 stykker, forudser han.

- Hvor mange kan I komme op på - hvad drømmer I om?


- Hvis vi snakker drømme, så er det hele verden. Realistisk set har vi om to år måske 20 restauranter i Danmark.

- Men allerede nu har vi så småt kig på Tyskland. I vores restaurant i Rosengårdcentret i Odense havde vi for nylig besøg af en gæst, der er højrehånd for Tysklands tredjerigeste mand. Han har så begejstret for vores koncept, at han har inviteret os til Hamburg for at diskutere mulighederne i Tyskland, fortæller Simon Jakobsen.

På vej mod 100 millioner
Under alle omstændigheder omsætter The Burger Concept ifølge indehaverne allerede nu for et pænt tocifret millionbeløb.

- Det er ikke 100 millioner, men det er deroppead. Inden for et år omsætter vi i hvert fald for 100 millioner kroner, fastslår den yngste burgerbror.

Han peger på, at fordi man kan få både burger og pommes frites for 39 kroner, så ser The Burger Concept typisk hver enkelt kunde oftere end andre burgerrestauranter gør.

- Hos os har man råd til at komme flere gange om ugen. Og det skal kunderne også. Vores koncept kræver jo, at vi har flere kunder. Vi skal bare knokle hårdere for kronerne, siger Simon Jakobsen.

Om baggrunden for vokseværket nævner han også, at The Burger Concept i høj grad er takeaway-venligt, idet mange kunder ikke har brug for at få drikkevarer og dip med, når de alligevel tager maden med hjem.

- Man har drikkevarer og ketchup hjemme i køleskabet, og så er det helt unødvendigt at skulle have det med som del af en menu. Ikke mindst derfor er en pris på 39 kroner for burger og pommes frites så attraktiv - vi trækker ikke det andet ned over hovedet på folk, siger Simon Jakobsen, hvis restauranter naturligvis gerne sælger en sodavand, hvis kunden vil have det. Prisen er så 19 kroner for en lille og 29 kroner for en stor.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.537