23948sdkhjf

Irma vil hjælpe små fødevareproducenter gennem krisen

I et forsøg på at hjælpe små fødevareproducenter gennem coronakrisen har dagligvarekæden Irma lanceret et koncept med navnet "Tænk Småt". Det skal give forbrugerne større mulighed for at støtte små, lokale producenter, oplyser kæden.

Fra i dag, torsdag, sætter Irmas 69 butikker således en række nye og kendte specialvarer på hylderne - varer fra nogle af de små producenter inden for fødevarebranchen, som i lang tid har været afskåret fra deres normale salgskanaler på grund af corona.

- Vi ved, at mange iværksættere og ildsjæle inden for fødevarebranchen fortsat er rigtigt pressede, og selv om genåbning er på vej, kommer det til at tage et stykke tid for de små lokale producenter at indhente det tabte. Med det nye initiativ går alt salg direkte til producenterne, og vi håber, at det kan bidrage til at holde gang i forretningen, så vi også på den anden side af krisen har leverandører, der producerer innovative kvalitetsvarer og er med til at udvikle vores fødevarekultur, siger Irma-direktør Søren Steffensen om det nye koncept.

Irma har udviklet seks nye hjælpepakker med specialprodukter, deriblandt en med øl, en med morgenmadsprodukter og en med brunchprodukter.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.144